mandag den 23. maj 2011

6.-22. maj

Så er der igen blog!
Denne gang er der ikke sket så meget nyt udover, at Viggo Søgaard (grundlæggeren af Voice of Peace) var i Chiang Mai i sidste uge og gav mig nogle ekstra opgaver, nemlig at lave nogle små videoklip der skal vises på Missionsforbundets Sommerstævne og i forskellige kirker i Danmark. Klippene skal bl.a. være om Mae La flygtningelejr, en takke-video fra VOP til det danske Missionsforbund og en video omkring, hvordan det er at være volontør i Thailand. Det er dejligt at få noget varieret arbejde og jeg har brugt de sidste par dage på at kigge stort set alle mine videoklip og billeder igennem på min computer - og det er ikke så lidt!! Men det er hyggeligt og jeg får lov til at være lidt kreativ. Det kunne næsten heller ikke passe bedre da Merry i øjeblikket er på Pillepinerne og jeg derfor ikke har så meget mulighed for at arbejde sammen med resten af musikteamet da vi ikke kan kommunikere.
Til gengæld har jeg fra i sidste uge fået anskaffet mig en thai-underviser, der kommer to gange om ugen og underviser mig i enkeltundervisning og selvom det er svært, nyder jeg det virkelig og lytter hver dag til de cd-rommer hun har givet mig. Hun har på en eller anden måde fundet ud af, at jeg er frivillig og derfor ikke tjener nogle penge, så hun har tilbudt at undervise mig helt gratis - fremfor 200 baht i timen (40 kr.)! Det lyder ikke af meget, men når man har vænnet sig til at kunne spise sig mæt for 4 kr., er det pludselig en helt anden snak!

Det er endeligt blevet besluttet, at jeg d. 14. juni tager til Mae La flygtningelejr med to norske venner og arbejder der i tre uger, hvilket jeg ser rigtig meget frem til! Jeg er så småt begyndt at indstille mig på det og tror og håber vi får os nogle meget lærerige oplevelser.

Derudover vil jeg nu offentligt erklære, at jeg bliver i Chiang Mai i 8-9 måneder fra september 2011 til maj/juni 2012 til dem der endnu ikke har hørt det. Der er for meget arbejde at gøre for mig i Thailand til at jeg kan rejse herfra allerede, men det bliver ikke til længere end det, for jeg har en uddannelse og et liv i Danmark der venter på mig og jeg ved også, at jo længere tid jeg udsætter det, jo sværere bliver det at give slip på Thailand. Altså er min beslutning at jeg bliver her i 8-9 måneder og derefter flytter tilbage til Danmark.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar