onsdag den 30. marts 2011

... Resten af marts

Hej derhjemme!
Ja, det er ikke meget blog jeg får skrevet for tiden og det skyldes to ting: for det første havde vi et mindre jordskælv i sidste uge som i nok ved, der tog internetforbindelsen i en uge og for det andet er jeg begyndt at føle mig så meget tilpas i Thailand, at jeg ikke længere føler mig som en turist. Jeg føler heller ikke ligefrem, at Thailand er mit hjem endnu, men jeg føler helt klart, at jeg har fået en rutine i min hverdag og er nok begyndt at glemme bloggen lidt... Men men men! Her kommer lige en opsamling af den sidste halvdel af marts. Siden turen til grænsen midt i marts, er Merry og vores nye kollega i PR og Informations-afdelingen, Sukuman, faldet på plads i deres nye kontorer og Merry og jeg er nu for alvor kommet i gang med cd'en, hvilket er rigtig dejligt. Jeg har fået et ret avanceret musikprogram (synes jeg) til at mikse instrumenter og stemmer og Merry og jeg ved nu hvilke sange vi vil have på cd'en og har nu færdiggjort omkring halvdelen af sangene, så nu skal Oak (vores tekniker) til at finde de helt rigtige lyde og redigere detaljer mv. Det er et spændende og udfordrende job for en som mig, der ikke har den store erfaring i store musikarrangementer, men Merry er en god lærer og hjælper mig til at bruge programmet og vi hjælper og inspirerer hinanden.

Denne weekend var jeg et smut i Mae La flygtningelejr igen. I øjeblikket har vi på VOP besøg af Bruno, en dansker der har boet i Thailand i et år for et par år siden. Han er her i to uger og bor ovre i hovedbygningen. Han havde planer om at tage til Mae La, hvilket jeg fandt ud af ca 2 timer inden han tog af sted og det ene førte til det andet og pludselig var jeg på vej sydpå til graduation af de studerende på bibelskolen i Mae La! Sjovt som planerne ofte ændrer sig hernede... Nå, men vi havde en dejlig weekend og jeg nød virkelig at være tilbage, høre korene synge igen samt møde andre engelsk-talene besøgene. Der var virkelig mange mennesker i lejren den weekend for at fejre begivenheden! Lørdag aften var der en særlig fodvaskningscermoni, hvor alle lærerne på bibelskolen skulle vaske elevernes fødder (ligesom Jesus vaskede disciplenes fødder i biblen). Meget smuk tradition!
Dejlig lille knægt i Mae La
Udover det har jeg været ude og klatre i klipper forrige weekend og været en del sammen med en gruppe af de unge fra Free Burma Rangers.
Sukuman, Merry og jeg er også begyndt at snakke rigtig godt og spiser ofte frokost sammen, så det er skønt at vide, at der altid er nogle man kan ringe til, hvis man savner selskab! I den her weekend har jeg planer om igen at tage ud og klatre lørdag og ellers nyder jeg bare det gode vejr som er kommet tilbage i dag efter 3-4 overskyede dage.

Tak for nu!
/Benita

Ingen kommentarer:

Send en kommentar